Business

Kender du det – den sunde madpakke med revne gulerødder og rødbeder + 2 hjemmelavet falafler er indtaget, og pludselig melder der sig en trang til noget sødt.

Virksomhed

BodyLab

Telefon

96 525 525

E-mail

kundeservice@bodylab.dk

Webside

https://www.bodylab.dk/shop/frontpage.html

Annonce Virksomhedsprofil - 9. maj

Når trangen til sukker melder sig

Du udbryder i frokoststuen: ”Nej, hvor kunne jeg godt spise et stort stykke kage”. I stedet for kagen forsøger du at nedsætte trangen til noget sødt med lidt frugt, rosiner og mandler.

Eller du har sent fri og er på vej hjem, en køretur på omkring 45 minutter og stor risiko for at komme til at sidde i kø på motorvejen. Trangen til at køre forbi Netto efter en pose slik er stor, og du må af alle kræfter forsøge at overbevise dig selv om, at du godt kan klare køreturen hjem på det æble og de gulerodsstave, du har tilbage i tasken.

Sukker er ikke godt

Alle er enige om, at sukker ikke er godt for os. Det er tomme kalorier, og der er ingen gode næringsstoffer eller fibre i sukker. Vi opnår ikke en mæthedsfølelse efter indtagelse af sukker, og vi kan derfor komme til at indtage for mange kalorier. Læs mere om sukker her.

Pas på sukkerholdige drikke og dårlige vaner

Det dur ikke at køre i Netto hver uge efter saftevand, juice og sodavand. Der er store mængder sukker i disse drikkevarer. Dårlige vaner kan snige sig ind på os. Vi kan komme til at vænne os til, at skal have sodavand hver dag, eller at vi skal hygge os med slik og kage hver aften. Sådanne uhensigtsmæssige vaner kan brydes, men det kræver viljestyrke og lyst til at få de dårlige vaner skiftet ud med nogle sundere og bedre.

Skift eksempelvis de sukkerholdige drikke ud med vand fra hanen. Vi er så heldige, at vi kan tappe vores vand fra hanen her i Danmark, hvilket vi skal sætte stor pris på. Det er nemt og billigt for os, så hvorfor ikke glæde os over at denne skønne mulighed.

Giv dig selv lov til at få sukker en sjælden gang og indkøb ikke store mængder

En sjælden gang, 1 – 2 gange om ugen, kan du give dig selv lov til at købe en mindre pose slik, drikke en sodavand eller et glas sød saft. Giv dig selv lov til at nyde denne ene gang.

Hvis du ved, at du skal til fødselsdag eller lignende, så udsæt indtagelsen af søde sager til denne dag og glæd dig så over, at du kan nyde et stykke kage sammen med dem, du er sammen med.

Køb små mængder, så der ikke kommer til at ligge store mængder af søde sager og sukkerholdige drikkevarer i køkkenskabene. For mange er det meget svært at modstå fristelsen til søde sager, når det er i huset.