Business

Rigtig mange virksomheder, der tidligere har hængt i bremsen, kommer i disse år over på de digitale slagmarker i kampen om at få flere kunder i butikken.

Virksomhed

PK Medier

Adresse

Bredgade 19 E, 1260 København

Telefon

42 41 16 47

Webside

https://pkmedier.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 7. januar

Guide: Sådan får du flere kunder ud af din hjemmeside i København

Det gælder mere end noget sted i hovedstaden, hvor kunderne er mange, men konkurrencen også særdeles hård. Der er mange virksomheder om buddet i København, uanset om det er i relation til produkter eller serviceydelser. Har du en hjemmeside, du bruger til at sælge jeres varer/ydelser fra, eller har du en i støbeskeen, får du i denne guide en række råd ift. at få flere kunder igennem jeres digitale platform.

Arbejd med SEO – gratis trafik og kunder

Hvis I ikke arbejder med digital markedsføring, vil I formentlig hurtigt opdage, at langt de fleste annoncetiltag på nettet er betalte – altså at du betaler, enten pr. klik, konvertering, tilmelding til nyhedsbrevet eller lignende. Hvis du vil arbejde med SEO optimering af hjemmeside, er der dog mulighed for at få gratis trafik og på sigt kunder. SEO står for søgemaskineoptimering og dækker over et væld af discipliner, der alle har samme formål – nemlig at gøre din hjemmeside troværdig og tillidsvækkende i Googles øjne, som er vogteren, der bestemmer, hvem dine potentielle kunder får lov at se, når de søger efter noget, der har en relation til jeres virksomhed. For at søgemaskineoptimere din hjemmeside skal du blandt andet have styr på teksterne på din side, en hurtig hjemmeside og et brugervenligt site. Det kan derfor være en god idé at alliere sig med et SEO-bureau, så du er sikker på, at du lever op til Googles strenge krav og anbefalinger.

Opbyg dit nyhedsbrev med spændende indhold

Mange tænker, at nyhedsbreve og e-mail marketing hører fortiden til – for det er da spam, er det ikke? Det er nemt at tro dette i disse GDPR-tider, hvor mange er bange for at bryde reglerne for samtykke og uanmodet henvendelse, men bare rolig. E-mail marketing, når det er gjort rigtigt, er stadig en effektiv og billig kanal til at få flere henvendelser, samtidig med at du løbende kan vedligeholde relation til dine eksisterende kunder samt nye leads. Opsæt en simpel leadformular på din hjemmeside, så du kan begynde at indsamle mailadresser, og send løbende nyhedsbreve ud. Det anbefales, at du sender noget afsted minimum et par gange om måneden, men selvfølgelig kun når du har noget relevant at fortælle. Ellers risikerer du at skade mere, end indsatsen gavner.

Retargeting – ram tidligere besøgende

En af de billigste måder, du kan markedsføre din virksomhed på online og via hjemmesiden, er retargeting. Kort fortalt handler det om, at du viser annoncer til folk, der tidligere har besøgt din hjemmeside og dermed vist en eller anden interesse for dine produkter/ydelser. Selvom det som sådan ikke er noget, der foregår på din hjemmeside, kræver det, at du installerer en Facebook Pixel på dit site, hvorefter du kan opsætte annoncer på Facebook, der forsøger at få tidligere besøgende til at hoppe tilbage på hjemmesiden og kontakte dig.