VisitDenmark og Stena Line i svensk offensiv

FREDERIKSHAVN: Svenskerne udgør den tredjestørste gruppe på det danske turistmarked, men mens det stort set er lykkedes at fastholde svenskernes besøgstal i Danmark som helhed, har interessen for Jylland siden 2014 været vigende.

For at vende tendensen har Stena Line og VisitDenmark aftalt at arbejde sammen om markedsføringsaktiviteter, pressebearbejdning og deling af viden de næste tre år.

Stena Line har en målsætning om at få langt flere svenske turister til at tage færgen til Danmark i de kommende år.

- Vi gennemfører massive investeringer i vores færger, vores hotel The Reef i Frederikshavn og i produktudvikling og markedsføring. Samarbejdet med VisitDenmark er en del af den strategi, siger Tony Michaelsen, der er chef for Stena Lines ruter mellem Danmark og Sverige.

Ifølge VisitDenmark vil man især sætte fokus på at øge svenskernes besøgstal i perioderne marts-juni og september-oktober.

- Højsæsonen er fortsat den periode, hvor vi har flest svenske overnatninger, men svenskerne forbinder især Danmark med hygge, venlighed og god mad, og det kan vi levere som gode danske oplevelser hele året. I markedsføringen vil vi så bygge ovenpå med andre gode oplevelser, som kan få svenskerne til at vælge Danmark, siger Ole Wieth Christensen, VisitDenmarks markedschef i Sverige.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...