Sommeren i år bliver meget anderledes end tidligere år.

Det er turistdirektør René Zeeberg - spydspids for turistforeningen Turisthus Nord, der dækker toppen af landet fra Voerså i syd til Grenens verdensberømte spids i nord - ikke et sekund i tvivl om.

- Det er også med tanke på corona-udfordringerne på mange måder en brydningstid, og jeg glæder mig som altid utroligt meget over at stå i spidsen for rigtig mange dygtige medarbejdere i et spændende turisterhverv i Danmarks skønneste turistområde.

- Turistforeningens medlemmer har utroligt meget at tilbyde vore gæster, som vi elsker at byde velkommen til toppen af Danmark, siger turistdirektør René Zeberg.

Der er som turist mange måder at opsøge ferieoplevelser på, og turistforeningen har allerede rigtig mange digitale platforme.

- Samtidig får vi trykt 250.000 eksemplarer af de populære byguider for Skagen, Frederikshavn og Sæby-områderne. Læg dertil omfattende annoncekampagner på tv og i NORDJYSKE Mediers produkter, som jo også omdeles i sommerhusområderne.

- Jo, vi får vores budskaber ud til mange mennesker på mange måder. Vi har vægtet at have så højt et serviceniveau som muligt.

- Jeg er rigtig stolt af vores arbejde med at servicere områdets gæster, som i en stor undersøgelse om den bedste turistservice i hele Danmark har placeret Skagen på førstepladsen og Sæby på andenpladsen.

- Det dokumenterer det flotte arbejde, som turistforeningens medarbejdere, guider og medlemmerne ude på de enkelte hoteller, butikker, seværdigheder og så videre har præsteret. Jeg er vildt stolt af teamet, som blandt andet omfatter et helt unikt korps af turistguider. De er meget dygtige og får mange roser fra gæsterne.

- Jeg sætter stor pris på, at alle i området får gæsterne til at føle sig velkomne og rigtig godt tilpas med en personlig og nærværende service. Det kan vi i turistforeningen være utrolig stolte af, understreger René Zeeberg.

Det var vist kun i gamle dage, at nogle måske havde opfattelsen af, at gæsterne ”kommer af sig selv”. Sådan er det bestemt ikke i en digital verden, hvor alle turistbyer i hele landet både må kæmpe mod hinanden om turisternes gunst og besøg og mod fristende turistmål uden for landets grænser.

- Turistforeningen har søsat rigtige mange markedsføringskampagner både herhjemme og i udlandet.

- Det er nødvendigt at investere mange penge i markedsføring, og det kan vi kun gøre, fordi medlemmerne bakker op. Skagen, Frederikshavn og Sæby har heldigvis meget spændende at byde på, og det resulterer i flotte kampagner, hvor vi kan fortæller kommende gæster om Grenen, hotellerne, strandene, havnene, musikken, kunsten, naturen, de utrolig mange gode spisesteder og andre store oplevelser.

Turistforeningens arbejde resulterer i, at der komme rigtig mange mennesker og herunder også rigtig mange udenlandske gæster til området. Det skaber meget ekstra omsætning alle steder i området.

Turistforeningen Turisthus Nord fortsætter uændret sin status som turisterhvervets foreningen ejet og drevet af medlemmerne, selvom der politisk er valgt en ny overordnet struktur med base i Aalborg.

Turistforeningen vil i fremtiden i endnu højere grad være turisterhvervets talerør i arbejdet med at pleje medlemmernes - og dermed hele områdets - interesse.

- Der vil fortsat blive arbejdet målrettet og benhårdt for at trække rigtig mange gæster til området med Skagen, Frederikshavn og Sæby som hovedbyerne.

- Men set i lyset af coronakrisen står turisterhvervet i en vanskelig situation, idet erhvervet har mistet hele forårets vitale omsætning, og den kan desværre ikke indhentes af selv den bedste højsæson.

- Vi har derfor besluttet at opgradere den digitale turistservice samt at bruge en stor del af Turistforeningens egenkapital for at give Frederikshavn Kommune ekstra synlighed, og være med til at sikre at hjulene i turisterhvervet holdes i gang med al den kraft vi kan mønstre i 2020.

- Vi kommer til at arbejde med fokus på øget forretning, og vi har en klar plan for, hvordan vi i fremtiden vil tiltrække gæster til vores medlemsvirksomheder. Det handler om at skabe resultater, som erhvervet kan leve af.

- Vi kommer til at arbejde endnu mere målrettet med arrangementer og pakkeløsninger fordelt på hele året.

- Det er for eksempel lystfisker-ophold med gode muligheder for at fiske ved de mange åer, ved kysten eller fra kuttere, det er romantiske ophold i lækre omgivelser, golfpakker, fantastisk mad og muligheder for at pleje hinanden med wellness og naturoplevelser, og det er vinterbaderophold og lignende.

Personligt elsker René Zeeberg at arbejde og opholde sig i Nordjylland, og når han søger længere væk for at få inspiration fra andre, sker der gerne ved sammen med familien at sejle fra havn til havn i svenske Bohuslän eller i norske Häfjell på ski med familie og gode venner.

- Jeg elsker Skandinavien og tænker at jeg kunne holde alle mine ferier resten af mit liv indenfor en radius af 800 kilometer. Men der er dog intet som slår skønne Danmark, fastslår han.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...