HANDELSLIV: FREDERIK og 20 af Frederikshavns butikker gør den lokale handel endnu mere interessant

KOMMUNEN: Spar Nord og FREDERIK har sammen med flere end 20 butikker i Frederikshavn besluttet sig for at give kunderne lidt mere for feriepengene.

Det sker med en storstilet satsning i denne og næste uge, hvor man sender flere end 34.000 værdikuponer i omløb.

- Vi håber naturligvis at denne køb-lokalt-kampagnen og konkurrencen bliver populær og anvendt af vore lokale og loyale kunder, som både kan få rabat og samtidig deltage konkurrence om gavekort for 10.000 kroner, fortæller handelschef i FREDERIK, Dan Kobberup.

Vælger alle at gøre brug af rabatkampagnen, så betyder det konkret, at de 20 butikker byder ind med en samlet købsrabat på på mere end 1,7 million kroner.

Kunder som handler for mellem 250-499 kroner sparer en halvtredser. Handles der for mellem 500-999 kroner fordobles besparelsen, mens alle køb over 1000 kroner , giver en rabat på 200 kroner, så der mulighed for en god handel uanset indkøbet størrelse.

Kampagnen gennemføres netop hvor mange har ”fået penge på lommen”, ved at få udbetalt sine indefrosne feriepenge.

Og et interessant regnestykke er, at hvis blot 20 procent af kommunens borgere som modtager Lokalavisen, Sæby Folkeblad eller Skagen Onsdag i uge 44 benytter sig af værdikuponen med det mindste køb, vil det give en lokal meromsætning på næsten 1.4 millioner kroner.

Når Spar Nord er aktiv medspiller i satsningen her er det fordi pengeinstituttet gerne ser en fortsat positiv udvikling indenfor detail- og servicebranchen.

- Vi håber at dette fremstød kan give et lokalt boost ovenpå et udfordrende år med Covid-19 samt renovering af byens centrale gågade, siger direktør Morten Kock, bankområde nord.

Og netop detail- og servicebranchen er en vigtig spiller i kommunen med i alt 6500 jobs.

Den Cowi-rapport, som kommunen lave for to år siden, viser at detail- og servicebranchen er området største samlede branche.

- Det er vigtigt, at vi sammen udviser samfundssind og handler lokalt.

- Nethandel værst af alle udenlandske, påvirker dette hele vores samlede værdikæde, herunder jobskabelse, kultur og fritidsliv, aktiviteter, huspriser og meget meget mere, siger Dan Kobberup.

Kampagnen gennemføres med fokus på at handle lokalt, og giver kunderne mulighed for at få rabat på lokale køb fra onsdag/torsdag i uge 44 og hele 45 med.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...