Blev vinder i NORDJYSKE Mediers og FREDERIKs store julekonkurrence

FREDERIKSHAVN: Gennem de seneste seks uger har NORDJYSKE Mediers jule-stempelkampagne i Lokalavisen Frederikshavn for ottende år i træk optaget mange kunder.

49 butikker har været med i kampagnen, som nu er udmøntet i en sand jule-gaveregn.

Ligesom sidste år er der en god grund til at teste heldet i stempeldysten - for hovedpræmien blev på 29.400 kroner i form af 49 gavekort af hver 600 kroner.

Når man som kunde stemplede ud af butikkerne, så indskrev man sig samtidigt i mulighederne land - nemlig i lodtrækningen om et væld af gavekort.

Og sådan en lodtrækning skal jo have en vinder - og det blev Mette Gade i Frederikshavn

Det var key account manager Pernille Thygesen, NORDJYSKE Medier, der var Lykkens Pamfilius.

Hun gik dybt ned i bunkerne og trak en kupon indleveret af Mette Gade ud blandt de næsten 40.000 andre kuponer.

Vinderen fik straks beskeden per telefon – og man kunne høre glæden og overraskelsen i Mette Gades stemme, da hun fik at vide, at hun var vinder af NORDJYSKE Mediers Handl Lokalt-konkurrences hovedpræmie med en samlet julegevinst på 29.400.

- Det er da løgn, var Mette Gades umiddelbare udbrud, da Pernille Thygensen ringede til hende mandag morgen.

- Det er jeg godt nok glad for. Sikken en julegave.

- Jeg har godt nok også handlet meget lokalt, lød det fra den glade vinder.

- Det er så fedt her i den her lidt trælse tid. Jeg får helt hjertebanken, sagde Mette Gade.

Og stempelkonkurrencen har haft en virkelig stor medleven i år. 30 procent flere end sidste år har deltaget og det tager Pernille Thygesen som et udtryk for at vi handler ansvarligt og bæredygtigt.

- Vi ved godt, at en bymidte bliver langt sjovere, når der er et rigt forretningsliv. Det kræver lokal handel. Handlen giver job til mange som betaler skat – og sådan breder tingene sig som ringe i vandet, siger Pernille Thygesen, der dog heller ikke er i tvivl om, at coronapandemien også spiller ind.

- Vi ved godt at byens butikker har været ramt af restriktioner og gågadelukning og derfor har vi samlet os om den lokale handel i endnu større omfang, siger Pernille Thygesen.

Der er også blevet investeret massivt gennem de seneste år på at skabe en hyggelig juleby, hvor man har lyst til at komme og handle ind - og juleudsmykningen har da også fået mange roser med på vejen - både fra os, der bor her og turisterne.

Og hyggen er også i år blevet virkeliggjort trods restriktionerne og en gågade, der ikke kunne nås at blive helt færdig.

Men viljen til at ville og retningen for indsatsen understøtter lysten til at handle lokalt - en lyst, som er blevet mærkbart større over de seneste år.

- Vi sætter stor pris på og er taknemmelige for at årets store stempelkampagne har været et hit ovenpå et år med udfordringer.

- Det en fornøjelse at se bordet oversvømmet i tusindvis af kuponer - 30 procent flere end sidste år, hvor vi også har noteret at kunderne gerne vil købe julegaverne lokalt , afslutter byens handelschef, Dan Kobberup.

Og vi er jo heller ikke færdige endnu.

Mette Gade er i hvert fald ikke i tvivl om, hvad hun skal 23. december.

Her har hun nemlig fri og derfor tid til at foretage lidt flere indkøb i juleglade Frederikshavn.

Så når pakkerne under juletræerne i Frederikshavn pakkes op, kan det ske i sikker forvisningen om, at rigtig mange er købt hjem af frederikshavnske forretningsdrivende med tanke på de lokale kunder.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...