Circle K og kaffeforbrugerne støtter BørneTelefonen

KOMMUNEN: Sidste år samlede Circle K og alle de kunder, som købte børnekaffe, 1 million kroner ind, som betød, at BørneTelefonen kunne udvide sin åbningstid i formiddagstimerne.

Nu ruller kampagnen på ny for at sikre, at børn også kan komme igennem til en lyttende rådgiver i de tidlige morgentimer. Behovet er stort: I 2019 var der over 5000 henvendelser mellem klokken 7 og 9 om morgenen, hvor BørneTelefonen altså pt. er lukket.

- Vi håber på lige så stor opbakning denne gang, så vi kan hjælpe de mange børn, som ringer forgæves i morgentimerne, siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.

En undersøgelse på BørneTelefonen viser, at børns problematikker om morgenen spænder bredt og omhandler alt fra problemer i skolen til travlhed og dårligt humør i familien, træthed, mobning på sociale medier og psykiske problemer.

Børnekaffekampagnen er et samarbejde mellem Børns Vilkår og Circle K.

Når man køber en kop børnekaffe, donerer man 2,5 kroner til BørneTelefonen. Det beløb fordobler Circle K, så der indsamles 5 kroner per solgt kop.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...