Nu kan han forsøde julen med 60 gavekort hver af 600 kroner - hovedgevinsten i årets stempelkonkurrence i Frederikshavn

FREDERIKSHAVN: Gennem de seneste seks uger har NORDJYSKE Mediers jule-stempelkampagne i Lokalavisen Frederikshavn for syvende år i træk optaget mange kunder.

60 butikker har været med i kampagnen, som nu er udmøntet i en sand jule-gaveregn.

Ligesom sidste år er der en god grund til at teste heldet i stempeldysten - for hovedpræmien blev på 36.000 kroner i form af 60 gavekort af hver 600 kroner.

Når man som kunde stemplede ud af butikkerne, så indskrev man sig samtidigt i mulighederne land - nemlig i lodtrækningen om et væld af gavekort.

Og sådan en lodtrækning skal jo have en vinder - og det blev Hans Henrik Christiansen fra Frederikshavn,

Det var account manager Pernille Thygesen, NORDJYSKE Medier, der var Lykkens Pamfilius.

Hun gik dybt ned i bunkerne og trak en kupon indleveret af Hans Henrik Christiansen ud blandt de flere end 30.000 andre kuponer.

Vinderen fik straks beskeden per telefon – og man kunne næsten se julelysene i øjnene på Hans Henrik Christiansen, da han fik at vide, at han var vinder af NORDJYSKE Mediers Handl Lokalt-konkurrences hovedpræmie med en samlet julegevinst på 36.000.

- Det er jeg godt nok glad for. Sikken en julegave, lød den første kommentar.

Han og hustruen har også været inde og tjekke vinderne i Lokalavisen hver eneste uge .

- Min kone vandt en ugepræmien for to år siden, men det her er godt nok stort, sagde Hans Henrik Christiansen.

- Vi har også handlet alle vore gaver lokalt, lyder det fra den glade vinder, der afleverede de sidste kuponer lige inden deadline.

- Jeg ville jo sikre mig så godt som muligt, sagde Hans Henrik Christiansen.

Og det er der lykkeligvis mange, der har gjort i år – og det tager Pernille Thygesen som et udtryk for at vi handler ansvarligt og bæredygtigt.

- Vi ved godt, at en bymidte bliver langt sjovere, når der er et rigt forretningsliv. Det kræver lokal handel. Handlen giver job til mange som betaler skat – og sådan breder tingene sig som ringe i vandet, siger Pernille Thygesen.

Der er også blevet investeret massivt gennem de seneste år på at skabe en hyggelig juleby, hvor man har lyst til at komme og handle ind - og juleudsmykningen har da også fået mange roser med på vejen - både fra os, der bor her, turister og sågar NORDJYSKE Mediers juleudsmykningsanmelder, der placerede Frederikshavn i toppen af hyggelige julebyer i regionen.

Det understøtter lysten til at handle lokalt - en lyst, som er blevet mærkbart større over de seneste år.

Så når pakkerne under juletræerne i Frederikshavn pakkes op, kan det ske i sikker forvisningen om, at rigtig mange er købt hjem af frederikshavnske forretningsdrivende med tanke på de lokale kunder.

Under træerne ligger der helt givet også mange lokale gavekort til Frederikshavns handelsliv, de såkaldte ”Frederik-gavekort”.

Dan Kobberup, handelschef i handels- og virksomhedsforeningen Frederik oplyser således, at ”Frederik-gavekortet” også i 2019 har været i vækst.

Salgsomsætningen pr. 19. december lød på kr. 4.4 millioner - eller 300.000 kroner mere end sidste år.

- Vi håber at salgets slutspurt følger trop, for over 30 procent af omsætningen ligger her i juletiden, siger handelschefen.

På FREDERIKs kontor er der i år solgt over 900 gavekort til en samlet værdi på knap kr. 500.000 siden medio november, så udover planlægning og afvikling af de mange juleaktiviteter har der været travlhed med salget.

- Stigningen er et udtryk for at gavekortet er populært, fordi det kan anvendes til tusindvis af produkter og oplevelser i Frederikshavn og på Læsø, siger Dan Kobberup.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...