FREDERIKSHAVN :Den store interesse for at handle lokalt kan også mærkes på salget af det lokale FREDERIK gavekort. I 2020 indgik Sæby, Frederikshavn og Læsø et nyt samarbejde om et elektronisk gavekort i fælles design, som kan anvendes på alle tre destinationer. Dermed kan gavekortet udover i Frederikshavn også anvendes over 40 steder på Læsø og over 50 steder i Sæby.

Det nye kort har haft en flot modtagelse hos kunderne og der er i 2020 solgt for knap 6 millioner til handel i de lokale butikker og modtagere. Det er en vækst på mere en 25 procent.

Den suveræne bestseller i 2020 er Føtex i Frederikshavn, som alene har stået for salget af 4380 stk. gavekort til en værdi af flere end 2 millioner.

Fra november 2020 blev det i øvrigt også muligt at købe gavekortet online via FREDERIK’s website.

Man modtager straks mail eller sms, og dermed kan man selv printe gavekortbeviset og vedlægge det som gave.

Også på FREDERIK’s eget kontor har der især i december været travlt med at udstede gavekort. Her steg omsætningen til over kr. 1.5 millioner, hvilket svarer til en stigning på mere end 60 procent.

- Vi sætter stor pris på, at vi har fået det nye samarbejde med Læsø og Sæby, og vi har især i november og december oplevet et stor efterspørgsel fra private, personaleforeninger og virksomheder, som ønskede at støtte de lokale forretninger ved køb af gavekort.

- Det er et stærkt kort, som nu tilbyder kunderne mere end 200 modtagersteder hos de tre destinationer, hvor de lokale handlende nu kan se frem til at kortene bliver aktiveret, når der igen kan handles fortæller handelschef i FREDERIK, Dan Kobberup.

I Sæby har det nye samarbejde styrket salget af gavekort. Og her er salget hos de fire salgssteder Kon-Tur, Meny, Trafikcenter Sæbysyd og Super Brugsen i år steget med 20 procent, hvormed omsætningen runder den magiske milion.

I Sæby er det Kon-Tur der er suverænt bestseller, da de har solgt mere end halvdelen af alle gavekort.

- Vi er glade for den øgede omsætning, og det understreger at der en stor lyst til at støtte om det lokale handelsliv, og det sætter vi stor pris på. Det er vigtigt at kunderne bakker op om vores butikker, i den her tid hvor vi ser en stor vækst i online salg fortæller Dan Kobberup.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...