Blomsterbutikken i Elling har skabt tilgængelighed for kunderne døgnet rundt

KOMMUNEN: For ganske få år siden besluttede byrådet sig for at holde døgnåbent på vores biblioteker - et forslag, der med begrænsninger har fundet sit leje og dermed følger op på en samfundsudvikling, hvor vi er på 24-7.

Men hvorfor ikkeoverføre ideen om tilgængelighed til de private erhverv - som eksempelvis blomsterbutikker.

I hvert fald har coronakrisen fået ændret perspektivet hos Anne Skjølstrup Keller, der driver Flora Flora i Elling.

Coronakrisen var ikke gammel før hun og hendes stab var klar med gadesalg og 23. december satte hun gang i det projekt, der gør at blomsterbutikken på Grundtvigsvej nu er tilgængelig for kunderne 24-7 - året rundt.

- Traditionelt har vi altid holdt lukket 24. december.

- Vi var heller ikke til stede i år, men kunne alligevel servicere 60 kunder, som lige manglende det sidste op til jul, fortæller Anne Skjølstrup Keller.

Når det kunne lade sig gøre skyldes det lysten til at yde den service, som mange efterspørger uden for den traditionelle åbningstid og uden at gå på kompromis med kvaliteten.

- I efteråret var jeg rundt hos nogle kolleger forskellige stede ri landet som alle havde det til fælles, at de var begyndt at holde åbent for kunderne 24-7. De delte deres erfaringer med mig og jeg var klar til at sætte det hele i værk, da jeg kom hjem.

Men Anne Skjølstrup Keller blev bremset en smule af travlhed i butikken, så det var først, da hun gjorde klar til at holde jul derhjemme, at ideen blev omsat til virkelighed.

- Jeg har fået en lås på døren, som man kan åbne ved at ringe på det nummer, der står på døren. Så får man adgang til butikken og kan gå rundt og finde de ting, man har brug for. Så mobile pay’er man bare mig inden man går.

- Det er simpelt og det bliver brugt helt hen mod midnat og fra kl. 5 om morgenen. Det viser for mig, at mine kunder har brug for mine varer - også på tidspunkter, jeg ikke selv har mulighed for at være til stede, siger Anne Skjølstrup Keller.

Derfor har det også været afgørende for hende, at kunderne kan komme rundt i hele forretningen og finde præcis den kvalitet, de er vant til.

- Og ikke alene kan jeg se, at rigtig mange benytter sig at tilbudet. Jeg får også rigtig mange positive reaktioner på, at man nu kan handle, når man vil, siger Anne Skjølstrup Keller.

Og i en coronatid er der mange, der gerne vil have lidt mere afstand og måske også lidt mere tid til at vælge præcis den buket eller plante, de har lyst til at købe med hjem.

- Og er det en gave, så er der papir til at pakke den ind i siger Anne Skjølstrup Keller.

Så i Elling er ønsket om at skabe større tilgængelighed for kunderne blevet en succeshistorie - endda midt i en coronatid.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...