Passagerer og rederi redder synet for 133 mennesker i Afrika

FREDERIKSHAVN: Færgepassagerer og rederi donerer 200.000 svenske kroner til hospitalsskibe

Passagerer om bord på Stena Lines 38 skibe har i november doneret penge til velgørenhedskampagnen Round Up for Charity. Kampagnen har rejst 200.000 svenske kroner til gavn for organisationen Mercy Ships’ humanitære arbejde.

Siden 1. november har kunder og medarbejdere om bord på Stena Lines skibe haft mulighed for at donere penge til NGO’en Mercy Ships via velgørenhedskampagnen Round Up for Charity.

Rederiet rundede også op

Ved at ”runde et køb op” har passagerer på enkel vis kunnet donere til organisationen, der bruger hospitalsskibe til at levere gratis sundhedsydelser i udsatte områder i verden. Stena Lines passagerer har totalt doneret 175.324 svenske kroner, og det beløb har Stena Line rundet op til 200.000 svenske kroner.

Det glæder Nichlas Mårtensson, som er administrerende direktør i Stena Line, sig over.

- En væsentlig del af vores partnerskab med Mercy Ships er at øge kendskabet til organisationen, og denne kampagne har ikke bare rejst et imponerende beløb til Mercy Ships, men også skabt øget interesse for og kendskab til organisationens inspirerende arbejde. Derfor har jeg stor respekt for og er meget stolt af vores medarbejdere og deres engagement på vores skibe over hele Europa, siger Niclas Mårtensson.

133 får synet tilbage

Beløbet er overdraget til landedirektør i Mercy Ships Sverige, Thomas Fransson, og det giver Mercy Ships mulighed for at hjælpe 133 mennesker med at få synet tilbage ved en operation om bord på hospitalsskibet Africa Mercy.

- Da alle om bord på Africa Mercy arbejder frivilligt, har vi kunnet reducere prisen for en øjenoperation til omkring 1.100 kroner. Vi er utroligt taknemmelige for, at så mange Stena Line-passagerer valgte at donere til vores arbejde, og de har uden tvivl bidraget til at ændre livet for mange mennesker. Og så har det været fantastisk at opleve entusiasmen blandt Stena Lines medarbejdere i kampagneperioden, siger Thomas Fransson.

Round Up for Charity-kampagnen løb fra den 1. november til og med den 27. november, som samtidig var dagen, der markererede dette års GivingTuesday - en dag i velgørenhedens tegn i stil med de netop overståede Black Friday og Cyber Monday, hvor man i stedet for at shoppe opfordres til at spendere til velgørenhed.

Mercy Ships og Stena Line indledte partnerskabet i februar 2017. Målet med samarbejdet er at øge kendskabet til den humanitære organisation, øge interessen for donationer blandt Stena Lines kunder og partnere samt promovere frivilligt arbejde blandt Stena Lines medarbejdere - eksempelvis ved at dele ud af deres unikke tekniske og maritime kompetencer om bord på Mercy Ships’ hospitalsskibe.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...